Traductor (Translator)

dilluns, 8 de setembre del 2008

El meu poble

La Iglesuela del Cid, és el meu poble.
Bé això és una veritat a mitges. M'explicaré; el poble pertany a la comarca del Maestrat, que inclou poblacions de Terol i de Castelló.
Hi ha molta gent que va de vacances al seu poble. Però els animals racionals amb habitat a les ciutats des de vàries generacions, no tenim poble, llavors n'hem de manllevar un. I quan, fa ja 28 anys, l'amic Jaume Rodés - excel·lent pintor - junt amb la seva esposa Lourdes ens van portar per primera vegada a La Iglesuela del Cid, la Montse (la meva dona) i jo ens en varem enamorar. El paisatge, el poble, la seva gent, i en especial els propietaris de la Fonda Amada, que des del primer moment ens van considerar i tractar com si fóssim de la família, ens van fer adonar que a partir d'aquell moment, malgrat la distància - 320 km. - aquell seria el nostre poble.
Aquesta nota està feta des del balcó de la fonda el diumenge dia 7 de setembre de 2008.