Traductor (Translator)

dilluns, 25 de maig del 2009

Carrer de Granada

DSC_0623

Aquarel·la 28 x 38 cm. Paper Bockingford de 300 gr. Gra fi.

Quan trio un tema per a pintar, el que més m’interessa, és el contrast entre llum i ombres. El joc del clar-obscur m’apassiona. I moltes vegades em busco uns problemes que amb els meus coneixements són difícils de resoldre, sobre tot quan les zones d’ombre ocupen una superficie gran del quadre, i en les quals s’ha de tenir en compte alhora el color, la intensitat i la textura. Els resultats no sempre són els desitjables, tots ho sabem, en l’aquarel·la no es pot insistir massa amb les veladures o corres el perill d’espatllar allò que tant t’ha costat aconseguir. No obstant sóc prou tossut per seguir amb els meus tretze i malgrat les dificultats seguir-ho intentant.

2 comentaris:

joshemari ha dit...

Hola Rafael, Esta calle de Granada, donde está? Está en Badalona?
Lo que haces de contrastar zonas de sol con sombra, lo resuelves siempre muy bien, en este y en casi todos los que sometes a ese contraste. Al fin y al cabo es uno de los factores que le dá belleza a una pintura. No?
Un abrazo. hasta el miércoles, Joshemari

rafael pujals ha dit...

Hola Joshemari, la calle es una calle de la bella ciudad de Granada. Hace dos meses pasamos un fin de semana com mi esposa en esta preciosa ciudad y me vine con un montón de fotos preciosas, y ahí va la primera. De lo que me quejo es de que este contraste de sol y sombra resuelto con acuarela, supone un porblema y un riesgo que mucha veces no logro resolver de maner satisfactoria porque la superposición de lavados ensucia aqiello que tenias más o menos bien encaminado, cosa que en parte me ha pasado en esta obra. Pero en fin hemos de ir aprendiendo de nuestros propios errores.
Un abrazo.